Sunday, March 13

Jangan Merokok !



STOP SMOOKING

Hah.. Kali niyh entri aq nak cakap pasal MEROKOK..
Wah.. ! Sekarang
niyh banyak sangat masyarakat kita yang x endah jea pasal bahaye nyer merokok niyh..

Skunk niyh pown budak sekolah rendah pown nk pandai isap rokok..
Saper lha yang aja dyer owrg niyh ?
Kawan ? Hrmmm.. Entah lha..

Aq niyh pown x suke gak dudok ngan owrg yang isap rokok niyh.. Then aq paling benci kalo orang yang isap rokok tuh ikowt suke ati dyer jea nk hembus kt muke orang.. Ingat bau rokok tuh bagus ker fresh ker.. Jadi kepade orang yang merokok toh buang lha tabiat toh..

Korang tawu.. Orang yang isap rokok tuh.. Mulut dyer lebih busuk daripade owrg x gosok gigi.. Betul x ? Up to u lha nk cayer ke x.. Isi kandungan dlm rokok.. Hrmmmm.. Bagi yang x tahu kandungan aper dalam rokok tuh bole lha usha gmbar yang kt bawah tuh..

Lagi satu, Merokok juga boleh mengakibatkan banyak penyakit contohnya seperti kerosakan kepade otak, kanser mulut dan banyak lagi kanser yang lain..

Bagi ibu yang mengandung dan mengalami ketagihan merokok juga menyebabkan bayi yang dikandungnya akan mengalami kecacatan.. Hrmmmmm.. Kesian bayi tuh.. Xtawu paper da jadi mcm tuh..

Kandungan Dalam Rokok

Kapade yang pembace blog aq yang isap rokok tuh.. Aq nk minx maap sangat b'coz keluarkan entri yang membuadkan korang terase.. Tpi aq x der niat nk buad korang terase.. Cume aq nk nasihatkan berhentilah merokok dan jangan lah korang mezalimi diri korang.. Berdosa tau kalo korang buad begituh..

K lah.. Setakit niyh jea lha aq karang dalam belog aq pada hari niyh.. Huh ! Penat dah dok POTPEK.. Hehehe..

Ingat tau Jangan Merokok
Assalammmualaikum


1 comment: