Friday, March 11

Tsunami and Earthquake in Japan

Jepun mencatat sejarah pada 2011

Hari ini 11.3.2011, kita telah digemparkan oleh berita buruk yang telah terjadi di Jepun iaitu Gempa Bumi dan Tsunami yang dasyat telah melanda di negara tersebut.. Hampir semua negara di jepun musnah..

Tsunami juga dijangka akan melanda Sabahan, Malaysia.. Orang Sabahan diminta berhati-hati.. Selain itu, tsunami juga dijangka melanda New Zealand, Philip, Indonesia, Hawaii dan banyak lagi..

Saya telah menyaksikan beberapa video yang diambil oleh rakyat Jepun ketika menghadapi bencana berikut.. Gegarannya amat dasyat berlaku lingkungan 8.9 skala richter gegaran di Jepun.. Beberapa orang telah terkorban akibat bencana berikut.. Maklumat yang saya dapat dari Berita TV3 tidak lebih dari 50 mangsa terkorban..

Saya harap rakyat Malaysia amat mengambil berat maklumat gempa bumi ini walaupun tsunami dijangka tidak akan melanda di Semenanjung Malaysia..

Ini sahaja maklumat yang saya dapat dari video- video dan Berita TV3 pada kali ini..

Orang ramai yang mendapat maklumat terbaharu Gempa Bumi di Jepun dipersilakan menghubungi saya di nombor atau email facebook berikut :-
Azrin Azdha - 0147574691 ( SMS Sahaja )
Email Facebook - azrin_aziz183club@yahoo.com



2 comments:

  1. teruk jugak tsunami kt jepun ni.
    thanx 4 da info. xsempat ngok tv.

    ReplyDelete
  2. Welcome..
    Syer tawu niyh sumer mase mule2 jdi agy..
    Selepas sembahyg jumaat.. Tngok kt tb ader tulis tsunami kt jepun.. Toh yg buad entri pasal niyh..

    ReplyDelete